بیان مشکلات روستای نوروزان و شهرستان توسط یکی از همشهریان و پاسخ مسئولین و ادارات

قابل توجه مردم شریف شهرستان: 🔹◀️ در پی انتشار خبر فعالیتها و پیگیریهای نماینده محترم شهرستان، یکی از همشهریان از روستای نوروزان موارد زیر را مطرح و خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسئولین شدند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴(( پایگاه خبری تحلیلی «آوای سپیدار» و خبرنگاران رسمی و مجوزدار، علاوه بر اینکه فعالیت ها و خدمات مسئولین را به […]

قابل توجه مردم شریف شهرستان:

🔹◀️ در پی انتشار خبر فعالیتها و پیگیریهای نماینده محترم شهرستان، یکی از همشهریان از روستای نوروزان موارد زیر را مطرح و خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسئولین شدند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

🔴(( پایگاه خبری تحلیلی «آوای سپیدار» و خبرنگاران رسمی و مجوزدار، علاوه بر اینکه فعالیت ها و خدمات مسئولین را به اطلاع مردم می رسانند، منعکس کننده پیشنهادات، انتقادات، مشکلات و درخواست های مردمی بمنظور پاسخگویی، همچنین پل ارتباطی بین مردم و مسئولین می باشند.

👈 ضمنا پاسخهای دریافتی جهت تنویر افکار عمومی، متعاقبا پس از پی گیری اطلاع رسانی خواهد گردید.))🔴

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

موارد جهت اطلاع مسئولین محترم و پاسخ به سوالات مطرح شده به شرح زیر می باشد:

🔹سلام جناب مقدس لطفا شما که  اطلاع رسانی میفرمایید جهت بهترشدن اوضاع شهرستان مواردی مهم رابه اطلاع مسئولین محترم شهرستان و نماینده محترم مجلس برسانید.

 

♦️اولین موضوع  بعد از گذشت سالها قرار بود خانه های روستایی سند سیم سرب بدهند که متاسفانه سالها فراموش شده است.

♦️ دومین موضوع اجرای طرح هادی در روستای نوروزان هست و اجرای زیرسازی خیابان ها و کوچه ها و آسفالت آنها که متاسفانه این موضوع هم اجرایی نگردید.

♦️سومین موضوع بهداشت روستای نوروزان که نیمه کاره مانده و میبایست بعنوان بهداشت شبانه روزی شروع بکار نماید و نیاز مبرم هست که دو دستگاه آمبولانس جهت اورژانس ۱۱۵ پیش بینی گردد.

♦️چهارمین موضوع متاسفانه مدارس راهنمایی نوروزان میبایست دوباره در نوروزان شروع به کار کنند، چرا باید فرزندان ما به روستاهای دیگر بروند. باوجود مسئولیت جناب عبیدی متاسفانه این کار و ساخت و ساز مدرسه نوساز هنوز اجرایی نگردیده است.

♦️ پنجمین موضوع تهیه منبع بزرگ آب آشامیدنی برای نوروزان جهت رفع مشکل کم آبی و زمان قطعی آب است.

♦️ ششمین موضوع روستای نوروزان فاقد یک پارک جهت استفاده فرزندان ما میباشد.

♦️هفتمین موضوع صندوق حمایت از کشاورزی که از پول همه کشاورزان بخصوص سرمازدگان سرمایه آن تامین شده چرا به کشاورزان کمک نمیکند.

♦️هشتمین موضوع که مهمترین موضوع هم هست سد کوار میباشد.

♦️ و موضوع آخر چرا مسیر بیمارستان کوار فاقد تاکسی هست. چرا افراد بیمار باید پای پیاده از بیمارستان تا چهارراه حرکت کنند، آیا نمیتوانند دستور بدهند که خط تاکسی از جلو بیمارستان شروع و تاچهارره ادامه یابد یا راه کاری بیاندیشن، متاسفانه هیچ مسئولی تاکنون دقت نکرده و نمیکنند.

🔹و در آخر ازتمام مسئولین دلسوز شهرستان بخصوص فرماندار محترم و بخشدار مرکزی و تمام کسانی که به نحوی دلسوزانه تلاش جهت آبادی کوار و روستاها انجام میدهند تشکر و قدردانی مینمایم.

باتشکر

((مطالب عینا پیام شهروند گرامی می باشد.))

 

🔴 توجه 🔴 توجه 🔴 توجه

✅✳️◀️ در پی اعلام پایگاه خبری تحلیلی «آوای سپیدار» مبنی بر انتقال پیشنهادات، انتقادات و درخواست های شهروندان به مسئولین و پیگیری آنها، در خصوص سئوالات یکی از اهالی محترم روستای نوروزان که علاوه بر مشکلات روستا، اشاره ای به چند مسئله شهر و شهرستان نیز داشتند، با پیگیری و ارتباط با مسئولین محترم پاسخ این سئوالات به شرح زیر اطلاع رسانی می گردد:

♦️🔹پاسخ بنیاد مسکن شهرستان کوار در خصوص سندهای روستایی:
🔸 جهت پیگیری به صورت حضوری به این اداره مراجعه نمایند.
♦️🔹پاسخ رییس محترم شبکه بهداشتی درمانی شهرستان کوار به سوال در خصوص بهداشت نیمه کاره نوروزان:
🔸سلام و عرض ادب دارم خدمت همه عزیزان.
در خصوص خانه بهداشت نوروزان خوشبختانه اعتبار قابل توجهی اختصاص یافته که با پیگیری مستمر شبکه بهداشت و درمان و حمایتهای مسئولین محترم شهرستان، اعتبارات در سامانه ثبت شده است و با معرفی پیمانکار پروژه ساخت ان شاءا.. شروع خواهد شد. از مردم و شورای محترم نوروزان تقاضا داریم تا زمان تکمیل پروژه در اختصاص یک واحد با فضای مناسب جهت انتقال خانه بهداشت مساعدت لازم را به عمل آورند.
♦️🔹پاسخ مدیر محترم آموزش وپروش شهرستان کوار به سوال در خصوص مدارس راهنمایی نوروزان:
🔸با عرض سلام، ادب و تشکر از همشهری عزیز که نسبت به مسائل مختلف از جمله مدرسه در حال ساخت روستای نوروزان با دقت، حساسیت و به درستی اظهار نظر نمودند.
در خصوص ادامه ساخت مدرسه متأسفانه با دو مشکل مواجه شدیم:
👈۱) از اقبال بد، پیمانکار پروژه آنچنان توانمند نبود و در ادامه کار با مشکل مواجه شد که با پیگیری های انجام شده قرارداد ایشان خاتمه و اگر مشکل دوم مرتفع گردد در اسرع وقت با پیمانکار جدید قرارداد منعقد می گردد.
👈۲) از شرایط ساخت هر مدرسه ارائه زمین با متراژ و شرایط مناسب توسط شهر یا روستای مربوطه است.
از آنجا که زیر بنای مدرسه زیاد( ۸۵۰ متر مربع )می باشد و در آغاز ساخت زمین دیگری هم از طرف روستا تامین نشد ، مقرر شد دو منزل مسکونی مجاور خریداری و به زمین مدرسه قدیمی اضافه شود که یکی از آنها تملک شد که جای تقدیر از مالک محترم آن( آقای زیاد زال) و خیرین محترم دارد، اما متاسفانه برای تملک منزل دوم همکاری مورد انتظار از طرف مالک و مسوولین روستا انجام نشده و همین موضوع سد راهی برای ادامه کار پروژه شده است.
امیدوارم با همت مضاعف مسوولین و معتمدین روستای با فرهنگ نوروزان، در اسرع وقت این مشکل مرتفع گردد.
لازم به ذکر است که با تامین اعتبار انجام شده، به محض تملک زمین پیمانکار جدید انتخاب و ساخت آموزشگاه مذکور ادامه خواهد یافت.
همچنین از نظر میزان پیشرفت پروژه، ساخت اسکلت و سقف تقریبا انجام شده است.
با سپاس فراوان از سردبیر محترم پایگاه خبری تحلیلی آوای سپیدار جناب آقای مقدس.
♦️🔹پاسخ مدیر محترم جهاد کشاورزی شهرستان کوار به سوال در خصوص صندوق حمایت از بخش کشاورزی:
🔸سلام صندوق حمایت از بخش کشاورزی با تصویب هیات مدیره کل سرمایه صندوق را بصورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده است.
همچنین تسهیلات چند ماهه هست که به مرور افراد بدهکار تسویه و به افراد جدید پرداخت می شود. سرمایه صندوق محدود هست و در هر مرحله کمتر از صد نفر می توانند بگیرند در حالیکه بالغ بر دو هزار نفر سهامدارند.
و پرداخت ها معمولا بر اساس تاریخ در خواست می باشد مگر اینکه کسی خسارت خاصی دیده باشد یا بخواهد طرح خاصی اجرا کند.
♦️🔹پاسخ مدیرعامل محترم صندوق حمایت از بخش کشاورزی به سوال در خصوص این صندوق:
🔸سلام و درود خدمت همشهریان محترم خصوصا برادرعزیزی که چند مورد ازمشکلات شهرستان بویژه روستای نوروزان را بیان فرمودند و موضوع هفتم ایشان در مورد حمایت و فعالیت صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی بود .
👈 صندوق بخش کشاورزی شهریور ۹۸ فعالیت خود را آغاز و برای اولین بار طرح فراوری انگور و تبدیل انگور به کشمش و مویز را در کوار اجرا کرده که طی سالهای ۹۸ و ۹۹ حدود ۵۵ میلیارد تومن ارزش افزوده حاصل از این طرح وارد شهرستان و مستقیما به کشاورزان رسیده است. این طرح اقدامی بسیار مهم در جهت توسعه صنایع تبدیلی و فراوری انگور، اشتغال زایی و همچنین تثبیت قیمت انگور که نهایتا منجر به افزایش قیمت انگور نیز شده است. علیرغم اینکه سرمایه اولیه حدود دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان بوده است، ولی تاکنون حدود هشت میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش در قالب مدل ارائه خدمت به کشاورزان پرداخت شده است. صندوق بخش کشاورزی برای اولین بار در تاریخ کوار، اقدام به برگزاری جشنواره انگور در سطح کشور به مدت ۴ روز در شهریور ۹۸ نموده است که گامی بسیار مهم در جهت معرفی انگور شهرستان و توانایی های شهرستان کوار بوده است. در زمینه بیمه باغات، بیشترین آمار در بین صندوق های شهرستانی فارس با رتبه اول در جهت پرداخت حق بیمه باغات در قالب تسهیلات کم بهره نموده است که آمار بیمه باغات در سال ۹۷ صفر هکتار ولی با ورود صندوق، این آمار در حال حاضر به حدود ۱۲۰ هکتار که تا پایان زمان بیمه به ۲۰۰ هکتار نیز افزایش می یابد (زمان بیمه باغات تا آخر بهمن ماه ادامه دارد). ازجمله اقدامات مهم دیگر صندوق بخش کشاورزی ، باتوجه به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی از جمله سموم علف کش، تهیه تیلر و ادوات باغبانی برای سهامداران بوده است. همچنین تسهیلاتی در زمینه احداث باغ الگویی و تربیت درختان به روش روسیمی و کاشت ارقام جدید انگور در شهرستان، پرداخت شده است. پرداخت تسهیلات به تعاونی های بخش کشاورزی شهرستان، در جهت تهیه کود، بذر گندم ، کلزا و … از اقدامات مهم دیگر صندوق می باشد.
👈صندوق بخش کشاورزی کوار رتبه نخست صندوق های استان فارس و جزء برترین های صندوق شهرستانی کشور از نظر موارد زیر انتخاب شده است:
۱- میزان پرداخت تسهیلات در یکسال
۲-انجام مدلهای ارائه خدمت به کشاورزان
۳- حذف روند پیچیده اخذ ضمانت، و پرداخت تسهیلات در سریعترین زمان ممکن به کشاورزان (یک روز)
۴- برگزاری جشنواره انگور برای اولین بار در شهرستان کوار
۵-اجرای طرح فراوری انگور و تبدیل انگور به کشمش و مویز برای اولین بار در شهرستان
باتشکر، حیدری مدیرعامل صندوق.

♦️🔹پاسخ نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به پاسخ سوال در خصوص سد کوار:
🔸سلام علیکم.
تنها موردی که در حوزه پیگیری اینجانب است، ساخت سد کوار است که با سرعت خوبی در حال انجام و اعتبارات خوبی برای آن اخذ گردیده است.

♦️🔹پاسخ واحد تاکسیرانی شهرداری کوار به سوال در خصوص عدم تردد تاکسی در مسیر بیمارستان:
🔸با سلام. جهت اطلاع در مسیر بیمارستان تاکسی ها به صورت چرخشی فعالیت می کنند که برای خدمات رسانی بهتر و رفع مشکلات موجود در شورای ترافیک شهرستان تصمیم گیری خواهد شد.

🔴◀️ در پایان ضمن تشکر از نماینده محترم و مسئولین شهرستان در پاسخ به سوالات این همشهری، قابل ذکر است جهت پیگیری و پاسخ تعدادی دیگر از سوالات و درخواست ها که مختص روستا می باشد باید از طریق شورا و دهیاری روستا اقدام گردد.

🔵 (( پایگاه خبری تحلیلی «آوای سپیدار» و خبرنگاران رسمی و مجوزدار، علاوه بر اینکه فعالیت ها و خدمات مسئولین را به اطلاع مردم می رسانند، منعکس کننده پیشنهادات، انتقادات، مشکلات و درخواست های مردمی بمنظور پاسخگویی، همچنین پل ارتباطی بین مردم و مسئولین می باشند.
👈 ضمنا پاسخهای دریافتی جهت تنویر افکار عمومی، متعاقبا پس از پی گیری اطلاع رسانی خواهد گردید.))
◼️ با سپاس از همراهی شما:
پایگاه خبری تحلیلی آوای سپیدار🔵