با حضور وزیر صمت:

عملیات اجرایی احداث تبادل طسوج واقع در محور کوار _ شیراز آغاز و دو طرح تولیدی مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگارد افتتاح و به بهره برداری رسید

همزمان با حضور هیات دولت در استان فارس، عملیات اجرای احداث تبادل طسوج واقع در محور کوار_شیراز و افتتاح دو طرح تولیدی در مجتمع صنعتی فولاد پاسارگارد با حضور وزیر صمت در شهرستان کوار آغاز گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای سپیدار، این پروژه به طول ۵ کیلومتر در محور کوار _ شیراز و با اعتبار ۱۱۶۰ میلیارد ریال و در مدت زمان ۲۴ ماه ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.

میزان ۱۱۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری، ۱۱۰۰۰ متر مکعب خاک ریزی، ۸۰۰۰ متر مکعب اساس و زیر اساس، ۱۰۰۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۱۸۰۰۰ تن آسفالت، ۱۳ متر عرض مسیر و یک دستگاه پل دو دهانه ۲۲ متری از احجام و مشخصات فنی این پروژه می باشد.

همچنین این پروژه در ۳ قطعه که قطعه یک شامل تقاطع طسوج به طول ۱ کیلومتر، قطعه ۲ شامل روکش کمربندی کوار به طول ۴ کیلومتر و قطعه ۳ شامل روکش دور برگردان های باغان و فتح آباد در محور کوار به شیراز به طول ۱ کیلومتر انجام خواهد شد.

در ادامه این سفر از دو طرح تولیدی مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد نیز بهره برداری گردید.

این طرح ها شامل تولید انواع شفتهای صنعتی با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار تن و انواع الکترود گرانیتی با ظرفیت سالانه ۶۵۰۰ تن و سرمایه گذاری ۴۰۰۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسیدند.

قابل ذکر است ظرفیت اشتغال زایی این دو طرح جدید در مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار ۲۵۰ نفر می باشد.

خبرنگار: حسین مقدس