مدیرکل اوقاف فارس اعلام کرد ارائه خدمات درمانی به بیماران از محل موقوفات استان فارس

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس طی دیدار با استاندار فارس به عملکرد و ارائه خدمات مناسب مراکز درمانی موقوفه شیراز به بیماران اشاره کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت‌الاسلام و سید عباس موسوی همزمان با دهه وقف در […]

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس طی دیدار با استاندار فارس به عملکرد و ارائه خدمات مناسب مراکز درمانی موقوفه شیراز به بیماران اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت‌الاسلام و سید عباس موسوی همزمان با دهه وقف در دیدار با استاندار فارس طی سخنانی به عملکرد این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: باتوجه به اینکه در استان فارس در حدود هزار و408 بقعه متبرکه وجود دارد این استان از لحاظ تعداد بقاع متبرکه و امام زادگان واجب‌التعظیم در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی افزود: همچنین باتوجه به اینکه این استان دارای خیران و واقفان بسیار است در 2 سال گذشته بزرگترین وقف کشور در شهر شیراز توسط حاج کاظم محمدی شکل گرفت که ارزش بسیار مفیدی برای جامعه امروز دارد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بیش از 10 میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف در یک سال گذشته در زمینه اجتماعی، سلامت، مذهبی و فرهنگی از محل عواید موقوفات فارس هزینه شده است، گفت: از محل موقوفات درمانی بیمارستان‌های نمازی، خلیلی، شوشتری و درمانگاه‌های پوستچی و مطهری افزون‌بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان تجهیزات خریداری شده که در اختیار این مراکز قرار داده شده است.

وی افزود: این در حالی است که در بخش دیگری از خدمات درمانی به یک هزار نفر از افراد بی‌بضاعت در سال گذشته به جهت خرید عینک کمک شده است

حجت‌الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: خرید دستگاه تخصصی عکسبرداری از لایه‌های شبکیه چشم(OCT) که افزون‌بر 500 میلون تومان در جهت خرید این دستگاه هزینه شده است از دیگر اقدامات درمانی مؤثر و کارآمد در حوزه وقف است که با خرید این دستگاه روزانه شاهد ارائه خدمات خوبی به بیماران در درمانگاه موقوفه پوستچی هستیم.

 

ارائه خدمات رفاهی به زائران حسینی در ایام اربعین حسینی

این مقام مسوول در ادامه  به نقش پررنگ اداره کل اوقاف در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: در 3 سال گذشته این اداره کل در مرز شلمچه در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) خدمات ارزنده ای به زائران ارائه کرده است.

این مقام مسوول اشاره کرد: در سال جاری با اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر  قریب به 500 میلیون تومان صرف اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش شده است.

احداث سالانه 80 باب مسجد در استان فارس

وی همچنین اضافه کرد: با وجود نبود اعتبارات دولتی سالانه در حدود 80 باب مسجد در استان فارس با کمک خیرین و بانیان نیک اندیش ساخته می‌شود که در سال‌های اخیر این فعالیت در شهرستان‌های قیر و کارزین، داراب و لامرد صورت گرفته است و این در حالی است که اخیرا در بخش‌های روستایی شهرستان ممسنی که از امکانات بسیار کم و ضعیفی برخوردار هستند و دارای مسجد نیستند طرح ساخت مسجد شکل گرفت به نحوی که از این پس بسیاری از مناطق محروم از امکانات حسینیه و مسجد برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات در حدود 280 طرح عمرانی در امام زادگان و بقاع متبرکه در قالب بازسازی ساختمان بقعه، محوطه‌سازی و مرمت ساختمان و ایجاد سرویس بهداشتی انجام می‌شود، گفت: همچنین باتوجه به مشکلات در حاشیه شهرها و شهرستان‌ها به خصوص در شهر شیراز جلسات 4 جانبه ای با ادارات کل ثبت اسناد و املاک، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی شکل گرفت تا مسائل و مشکلات در خصوص مستأجران رفع شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: در یک آئین نامه اجرایی که  در دستورالعمل این اداره کل وجود دارد در خصوص رفع اختلاف اراضی با منابع طبیعی و آبخیزداری امسال باتوجه آئین نامه هیأت دولت از این فرصت استفاده شد و اراضی که  سالها توسط سودجویان مورد بهره برداری قرار می‌گرفت، حل و فصل شد و تعداد بسیاری از این اراضی رفع اختلاف شد.

وی با بیان اینکه امسال در 6 ماهه نخست امسال تعداد 41 پلاک رفع اختلاف شده است گفت : این پلاک‌ها در حدود 3 هزار و 200 هکتار است.

موسوی گفت: این در حالی است که در سال جاری در 6 ماهه نخست امسال در حدود 1715 جلد سند مالکیت موقوفات صادر شده است که این نسبت در مقایسه با سال 95 که تعداد هزار و 511 جلد سند بوده است افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: امسال نیز در شش ماهه نخست امسال در حدود 19 وقف به ثبت رسیده که در نوع خود از سوی مردم فارس و خیرین بی نظیر بوده است.