هوش مصنوعی حملات قلبی را پیش بینی می کند

یک سیستم جدید یادگیری ماشین با هوش مصنوعی (AI) می تواند خطر ایست قلبی – حملات قلبی – را با استفاده از زمان و داده های آب و هوا پیش بینی کند. حمله قلبی که به آن انفارکتوس میوکارد نیز گفته می شود، هنگامی اتفاق می افتد که بخشی از عضله قلب، خون کافی دریافت […]

یک سیستم جدید یادگیری ماشین با هوش مصنوعی (AI) می تواند خطر ایست قلبی – حملات قلبی – را با استفاده از زمان و داده های آب و هوا پیش بینی کند.

حمله قلبی که به آن انفارکتوس میوکارد نیز گفته می شود، هنگامی اتفاق می افتد که بخشی از عضله قلب، خون کافی دریافت نکند. هر چه مدت زمان بیشتری تا درمان و ترمیم جریان خون بگذرد، آسیب به عضله قلب بیشتر می شود.

بیماری عروق کرونر (CAD) عامل اصلی حمله قلبی است. یک علت دیگر که کمتر شایع است، اسپاسم شدید یا انقباض ناگهانی شریان کرونر بوده که می تواند جریان خون به عضله قلب را متوقف کند.

علائم حمله قلبی چه هستند؟

شناسایی سریع نشانه های سکته قلبی مهم ترین فاکتور در نجات جان فرد و کاهش اثرات بلند مدت هستند.  علامت اصلی حمله قلبی عبارتند از موارد زیر:

درد قفسه سینه یا احساس ناراحتی. بیشتر حملات قلبی شامل ناراحتی در مرکز یا سمت چپ قفسه سینه می شوند که بیش از چند دقیقه طول می کشد و یا از بین می رود و دوباره بر می گردد.

احساس ناراحتی می تواند مانند حس فشار، حس تنگی، پُر بودن بدن یا احساس درد باشد.

احساس ضعف، سبکی سر یا ضعف در فرد. همچنین ممکن است تعریق سرد و خاصی را در بدن خود تجربه کنید.

درد یا ناراحتی در فک، گردن یا پشت.

درد یا ناراحتی در یک یا هر دو بازو یا شانه ها

تنگی نفس: این مورد اغلب با ناراحتی در قفسه سینه همراه است، اما تنگی نفس نیز می تواند قبل از ناراحتی در قفسه سینه به وجود آید.

از جمله دیگر علائم حمله قلبی می توان به خستگی غیر معمول و بدون توجیه، حالت تهوع و استفراغ اشاره کرد. احتمال بروز این علائم در بین بانوان بیشتر از آقایان است.

نکته ای که در اینجا وجود دارد آن است که درمان برای کسانی که به حمله قلبی مبتلا هستند و این موضوع در آن ها تشخیص داده شده است، می تواند پیچیده باشد.

اما این بخش مقاله در مورد درمان های سکته قلبی به شما کمک می کند تا بتوانید با پزشکان و ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی خود صحبت کنید و مشورت بگیرید.

همانطور که در مورد برنامه درمانی خود نکاتی را متوجه می شوید، از طرح پرسیدن سوال ترسی نداشته باشید. حتما از نگرانی های احتمالی خود در این زمینه با پزشک حرف بزنید.

انواع رایج حمله قلبی و درمان آن ها

نوع حمله قلبی ( یا همان انفارکتوس میوکارد یا IM ) که آن را تجربه می کنید عامل اصلی در تعیین پروسه درمانی است که تیم پزشکی برایتان در نظر می گیرد.

یک حمله قلبی زمانی رخ می دهد که در عروق کرونر انسدادی وجود داشته باشد و از رسیدن جریان خون به بدن جلوگیری کند. در نتیجه بخشی از قلب نمی تواند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند. این انسداد می تواند کامل بوده یا بخشی از شریان را گرفته باشد:

انسداد کامل عروق کرونر بدین معناست که شما با یک حمله قلبی از نوع STEMI مواجه هستید.

انسداد جزئی عروق به معنای بروز حمله قلبی NSTEMI است.

هوش مصنوعی حملات قلبی را پیش بینی می کند

به نقل از آی ای؛ حملات قلبی بدون هشدار ، به طور ناگهانی می آیند و این سوال در ذهن شما ایجاد می کند “چرا حالا؟” ذره ذره درک می شود که این می تواند به معنای پایان زندگی شما باشد.

بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Heart ، یک سیستم جدید یادگیری ماشین با هوش مصنوعی (AI)  می تواند خطر ایست قلبی – حملات قلبی – را با استفاده از زمان و داده های آب و هوا پیش بینی کند.

با این حال ، توجه به این نکته مهم است که برنامه جدید یادگیری ماشین پیش بینی نمی کند که چه زمانی افراد در اثر ایست قلبی می میرند. این فقط پیش بینی می کند که چه زمانی خطر حمله قلبی افزایش می یابد.

A New AI System Could Predict When People Are Likely to Die

هوش مصنوعی یادگیری ماشین به صورت محلی آموزش و آزمایش شد

یادگیری ماشینی متشکل از مطالعه الگوریتم های رایانه است و این ایده را مبنای این قرار می دهد که سیستم ها می توانند با شناسایی الگوها و سازگاری با مداخلات انسانی کم و زیاد ، از داده ها بیاموزند و خود را بهبود بخشند. این مطالعه نشان داد که خطر ایست قلبی خارج از بیمارستان در روزهای یکشنبه ، دوشنبه ، در هنگام افت شدید دما در طی روزها یا بین آنها و در تعطیلات رسمی بیشترین است.

به گفته محققان ، یافته های جدید می تواند به عنوان یک سیستم هشدار سریع ، کاهش خطر ابتلا به دوره های مهلک و افزایش احتمال بقا ، علاوه بر بهبود توانایی خدمات فوریت های پزشکی در آماده سازی برای موقعیت های جدی باشد. این مهم است زیرا ایست قلبی خارج از بیمارستان در سطح جهان رایج است و به طور کلی با نرخ پایین بقا ارتباط دارد. خطر با شرایط آب و هوایی بیشتر پیچیده است. محققان ژاپنی گفتند که داده های هواشناسی بسیار پیچیده است ، اما یادگیری ماشینی می تواند سرانجام روش های آماری متعارف یا یک بعدی را بیابید.

نارسایی قلبی در برابر حمله قلبی

برای تعمیق تحقیقات ، دانشمندان ظرفیت یادگیری ماشین را برای پیش بینی ایست قلبی خارج از بیمارستان از طریق زمان بندی ، مانند سال ، فصل ، روز هفته ، ساعت روز یا تعطیلات رسمی و آب و هوای روزانه ارزیابی کردند ، مانند رطوبت نسبی ، بارش برف ، بارندگی ، دما ، سرعت باد ، پوشش ابر و قرائت فشار جو. بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ ، ۱،۲۹۹،۷۸۴ مورد اتفاق افتاده است و یادگیری ماشین برای ۵۲۵،۳۷۴ با استفاده از داده های زمان بندی ، آب و هوا یا هر دو برای یک مجموعه داده آموزشی اجرا شده است. این نتایج سپس با ۱۳۵۶۷۸ موردی که بین سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ اتفاق افتاده بود ، برای بررسی ظرفیت مدل برای پیش بینی تعداد آماری ایستهای قلبی روزانه در سالهای دیگر ، در تضاد قرار گرفت.

ترکیب داده های آب و هوا و زمان توسط هوش مصنوعی

برنامه جدید هوش مصنوعی داده های آب و هوا و زمان را برای پیش بینی خطر بالای ایست های قلبی خارج از بیمارستان ترکیب می کند.

محققان برای آشکار کردن دقت در سطح محلی این رویکرد ، آنچه “تجزیه و تحلیل نقشه حرارتی” نامیده می شود ، استفاده کردند که از مجموعه داده جداگانه ای استفاده می کند که از ایست های قلبی خارج از بیمارستان در شهر کوبه بین ژانویه ۲۰۱۶ و دسامبر ۲۰۱۸ گرفته شده است. زمان بندی و داده های آب و هوایی دقت بالایی را در پیش بینی ایست قلبی برای موارد خارج از بیمارستان ، برای هر دو مجموعه داده و مجموعه آموزش نشان داد. به طور خاص ، ترکیب داده های آب و هوا و زمان بندی “نقاط داغ” ایست قلبی در روزهای یکشنبه ، دوشنبه ، دمای پایین ، افت شدید دما ، زمستان و تعطیلات رسمی را به همراه داشت.

با این حال ، محققان ادعا نمی کنند که اطلاعات گسترده ای در مورد محل حملات قلبی در خارج از شهر کوبه دارند و فاقد داده برای افرادی هستند که از قبل دارای شرایط پزشکی هستند. هر دو حالت استثنایی ممکن است نتایج خود را اصلاح کرده باشند.

محققان در گزارشی اظهار داشتند: مدل پیش بینی ما برای بروز روزانه [ایست قلبی در بیمارستان] به طور گسترده ای برای جمعیت عمومی در کشورهای پیشرفته قابل تعمیم است ، زیرا این مطالعه حجم نمونه زیادی داشت و از داده های جامع هواشناسی استفاده می کرد.

محققان افزودند: روش های توسعه یافته در این مطالعه به عنوان نمونه ای از مدل جدید برای تجزیه و تحلیل پیش بینی است که می تواند در سایر نتایج بالینی مورد علاقه مربوط به بیماری حاد قلبی عروقی تهدیدکننده زندگی استفاده شود. این مدل پیش بینی ممکن است برای جلوگیری از [ایست قلبی در بیمارستان] و بهبود پیش آگهی بیماران […] از طریق سیستم هشدار برای شهروندان و [خدمات فوریت های پزشکی] در روزهای پر خطر در آینده مفید باشد.

بسیار مهم است که توجه داشته باشیم که این مطالعه راهی برای پیش بینی زمان واقعی مرگ افراد در اثر ایست قلبی را نوید نمی دهد. به عنوان عامل اصلی مرگ ، هوش مصنوعی یادگیری جدید ماشین فقط پیش بینی می کند که خطر حمله قلبی زیاد باشد. با این حساب ، پیامدهای بالقوه پزشکی ، لجستیکی و شخصی در بهبود وضعیت انسانی بسیار زیاد است.