فضانوردان به فضا اعزام شدنداما با مشکل کوچک و در عین حال جالبی روبرو شدند.

زمانی که ناسا برنامه ریزی خود را برای فرستادن چند فضانورد به فضا شروع کرد فکر همه مشکلات و اتفاقات احتمالی در فضا را کرده بودند و فضانوردان به فضا اعزام شدنداما با مشکل کوچک و در عین حال جالبی روبرو شدند. آنها متوجه شدند که خودکارهای که برای نوشتن و بر روی کاغذ به […]

زمانی که ناسا برنامه ریزی خود را برای فرستادن چند فضانورد به فضا شروع کرد فکر همه مشکلات و اتفاقات احتمالی در فضا را کرده بودند و فضانوردان به فضا اعزام شدنداما با مشکل کوچک و در عین حال جالبی روبرو شدند.

آنها متوجه شدند که خودکارهای که برای نوشتن و بر روی کاغذ به خود به هماه برده بودند در فضا نمی نوشتند و در فضای بدون جاذبه کار نمی کردند وقتی علت را تحقیق و بررسی کردند متوجه شدند جوهر خودکار به سمت پائین جریان نمی یابد و روی سطح کاغذ نمی ریزد که چیزی نوشته شود.

برای حل این مشکل، آمریکائی ها شرکت مشاورین آندرسون را تاسیس کردند و تحقیقات بیش از یک دهه طول کشید و جالب اینکه دوازده میلیون دلار صرف شد که در نهایت توانستند خودکاری را طراحی کنند که در فضای بدون جاذبه کار کند و  با آن بنویسند و زیر یک مایع مخصوص کار می کرد یعنی باید کاغذ را در آن مایع قرار میدادند و با خودکار روی آن کاغذ مینوشتند و همچنین روی هر سطحی حتی کریستال می نوشت. این خودکار در دمای زیر صفر تا سیصد درجه سانتیگراد هم کار می کرد!

اما روس ها راه حل ساده تر و بسیار ارزانتری انتخاب کردند آنها از مداد استفاده کردند…گاهی برای حل مشکلات به جای اینکه بیشتر هزینه صرف کرد باید بیشتر فکر کرد…